Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

9. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 9. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Foundation
Foundation

Strategiczne 2024 (wczesny dostęp od 1 lutego 2019)

Foundation to strategia ekonomiczna w stylu serii The Settlers. Podczas zabawy przenosimy się do średniowiecza i stajemy przed zadaniem zbudowania potężnego, dobrze prosperującego miasta. Co ciekawe, gramy na mapie pozbawionej siatki.

Dune II: Battle for Arrakis
Dune II: Battle for Arrakis

Strategiczne 1 grudnia 1992

Dune 2: The Building of a Dynasty to opracowana przez studio deweloperskie Westwood gra komputerowa, która zapoczątkowała gatunek strategii czasu rzeczywistego. Fabuła tytułu oparta została na motywach bestselerowej powieści Franka Herberta „Diuna”. Gracz wciela się w przywódcę jednego z Wysokich Rodów i staje do walki o Przyprawę, niezwykle cenną substancję wydobywaną na pustynnej planecie Arrakis.

Kozacy: Europejskie Boje
Kozacy: Europejskie Boje

Strategiczne 30 listopada 2000

Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińskie studio GSC Game World. Kozacy: Europejskie Boje to gra osadzona w okresie od XVI do XVIII wieku, kiedy takie państwa jak Anglia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Saksonia, Prusy, Rosja, Wenecja, Austria, Turcja i Rzeczpospolita Obojga Narodów były potęgami mogącymi wpływać na los całej Europy. Produkcja pozwala poprowadzić jedną z 16 grywalnych nacji, z których każda posiada indywidualne cechy, jednostki, wynalazki, architekturę itd.

Iron Harvest
Iron Harvest

Strategiczne 1 września 2020

Gra RTS osadzona w unikalnym dieselpunkowym uniwersum 1920+ polskiego artysty Jakuba Różalskiego. Iron Harvest ukazuje alternatywną Europę z przełomu XIX i XX wieku, w której ludzkość zainwestowała dostępną wiedzę oraz środki w produkcję potężnych maszyn kroczących. Modelem rozgrywki tytuł przypomina serię Company of Heroes, ograniczając aspekty ekonomiczne (gromadzenie surowców, rozbudowa bazy) na rzecz taktycznego dowodzenia jednostkami (mechami, piechotą, pojazdami etc.

Dungeons 4
Dungeons 4

Strategiczne 9 listopada 2023

Czwarta część zapoczątkowanej w 2011 roku serii RTS-ów inspirowanych kultowym Dungeon Keeperem. W Dungeons 4 ponownie wcielamy się w mrocznego władcę, który chce przejąć kontrolę nad całym fantastycznym światem. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub w trybie współpracy.

Command & Conquer: Tiberian Sun
Command & Conquer: Tiberian Sun

Strategiczne 24 sierpnia 1999

Trzecia odsłona przełomowej serii strategii czasu rzeczywistego, nawiązująca tym razem do pierwszej części cyklu z roku 1995. Akcja gry przenosi nas jednak już do wieku XXI, gdzie ponownie stajemy po stronie osłabionego porażką Bractwa Nod lub kontrolującego pokój na świecie sojuszu GDI pod dowództwem generała Salomona. Okazuje się bowiem, że charyzmatyczny przywódca Nod wcale nie zginął w ruinach swojej świątyni i wkrótce rozpęta kolejny konflikt, który na zawsze może zmienić oblicze świata.

Homeworld
Homeworld

Strategiczne 28 września 1999

Opracowana przez kanadyjskie studio Relic Entertainment strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w całości w trójwymiarowej przestrzeni kosmicznej. Osadzona w odległej przyszłości fabuła gry opowiada o losach ludzkiej rasy Kushan, zamieszkującej pustynną planetę Kharak.

Desperados: Wanted Dead or Alive
Desperados: Wanted Dead or Alive

Strategiczne 27 kwietnia 2001

Przygotowana przez zespół deweloperski studia Spellbound Entertainment taktyczna gra strategiczna w klimacie westernu, wykorzystująca mechanikę popularnej serii Commandos. Akcja Desperados: Wanted Dead or Alive rozgrywa się na Dzikim Zachodzie, a podczas zabawy kontrolujemy drużynę dowodzoną przez rewolwerowca Johna Coopera i złożoną z sześciu kowbojów o odmiennych umiejętnościach.

Total War Saga: Thrones of Britannia
Total War Saga: Thrones of Britannia

Strategiczne 3 maja 2018

Spin-off cyklu Total War, w którym studio Creative Assembly zabiera graczy na Wyspy Brytyjskie z IX wieku naszej ery. Naszym zadaniem jest opowiedzenie się po jednej ze stron w walce o dominację nad Wyspami i poprowadzenie jej do zwycięstwa. Produkcja czerpie garściami z dorobku dotychczasowych części serii, więc podobnie jak one stanowi połączenie strategii turowej i klasycznego RTS-a.

Jurassic World Evolution
Jurassic World Evolution

Strategiczne 12 czerwca 2018

Przygotowana przez doświadczoną ekipę studia Frontier Developments (m.in. cykl Rollercoaster Tycoon) strategia ekonomiczna, której akcja toczy się w uniwersum wykreowanym na potrzeby filmowej serii Jurassic Park/Jurassic World. Akcja gry przenosi nas w niedaleką przyszłość, kiedy to ludzkości udało się opracować technologię pozwalającą na odtworzenie DNA prehistorycznych gadów.

Planet Zoo
Planet Zoo

Strategiczne 5 listopada 2019

Strategia ekonomiczna studia Frontier Developments, w której wcielamy się w zarządcę ogrodu zoologicznego. Planet Zoo wyróżnia się realistycznie odwzorowanymi zwierzętami, posiadającymi własne charaktery i szczegółowo opisane potrzeby. Firma odpowiedzialna za stworzenie i wydanie tego tytułu wcześniej opracowała m.in. Zoo Tycoon z 2013 roku oraz podobną koncepcyjnie grę Planet Coaster.

Polanie II
Polanie II

Strategiczne 15 września 2003

Polanie II to kontynuacja pierwszej, całkowicie polskiej strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez krakowskie studio deweloperskie Reality Pump. Akcja gry osadzona została w średniowiecznych realiach, a gracz ma okazję poznać historię księcia Mirko w trzech kampaniach fabularnych. Urozmaiceniem dla rozgrywki solowej są potyczki wieloosobowe, w których uczestniczyć może maksymalnie 8 osób.

Terminator: Dark Fate - Defiance
Terminator: Dark Fate - Defiance

Strategiczne 21 lutego 2024

Terminator: Dark Fate – Defiance to wojenny RTS osadzony w postapokaliptycznej przyszłości. Gracz dowodzi siłami ruchu oporu walczącymi z mechanicznymi armiami bezwzględnej sztucznej inteligencji Legion.

New Cycle
New Cycle

Strategiczne 18 stycznia 2024

New Cycle to city builder z domieszką survivalu, inspirowany Frostpunkiem oraz Anno. Gracze wcielają się w przywódcę osady starającej się przetrwać wiele lat po katastrofie, która pozbawiła ludzkość dostępu do technologii, a Ziemię przemieniła w nieprzyjazne życiu miejsce.

Republic of Pirates
Republic of Pirates

Strategiczne 19 czerwca 2024

Polski RTS, który przenosi nas na Karaiby z czasów złotej ery piractwa. W Republic of Pirates toczenie morskich bitew (w czasie rzeczywistym) jest równie ważne co rozbudowa pirackiej osady oraz dbanie o stosunki dyplomatyczne.

Emergency 4: Global Fighters For Life
Emergency 4: Global Fighters For Life

Strategiczne 31 marca 2006

Kolejna część strategii o tematyce katastroficznej, wyprodukowana przez Sixteen Tons Entertainment. W grze wcielamy się w szefa organizacji ratunkowej, któremu przyjdzie zmierzyć się z szeregiem wypadków i katastrof w lokalnym mieście. Do tego czekają nas zadania międzynarodowe, nietypowe zagrożenia i możliwość skorzystania ze specjalistycznego sprzętu. Udoskonalono szatę graficzną, a co najważniejsze – wprowadzono nowy tryb multiplayer.

Terra Invicta
Terra Invicta

Strategiczne 26 września 2022

Terra Invicta to rozbudowana strategia od twórców popularnych modyfikacji serii XCOM. W grze stajemy wobec kryzysu inwazji obcych na Ziemię i manipulujemy państwami, by odeprzeć lub przywitać kosmitów.

Jurassic World Evolution 3
Jurassic World Evolution 3

Strategiczne 2026

Trzecia część istniejącej od 2018 roku serii strategii ekonomicznych studia Frontier Developments, w której prowadzimy własną wersję Parku Jurajskiego. Deweloper zapowiedział Jurassic World Evolution 3 (tytuł nieoficjalny) w maju 2024 r. jako swoją „trzecią grę Jurassic World”.

Age of History 3
Age of History 3

Strategiczne 2024

Trzecia część serii strategii typu grand strategy, nad którą czuwa Polak - Łukasz Jakowski. Znów prowadzimy wybraną nację do świetności przez kolejne ery. Age of History 3 zmienia tury na rozgrywkę w czasie rzeczywistym i wprowadza do niej system toczenia bitew.

Europa Universalis: II Wojna Światowa
Europa Universalis: II Wojna Światowa

Strategiczne 26 listopada 2002

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.

King's Bounty: Wojownicza księżniczka
King's Bounty: Wojownicza księżniczka

Strategiczne 10 kwietnia 2009

Oficjalny sequel do gry strategicznej - King’s Bounty: Legenda. Rozbudowuje ten tytuł m.in. o dodatkową rasę, zaklęcia, bossów, areny walk, ulepszony interfejs czy możliwość rozgrywki tytułową księżniczką - Amelią.

Ghost Master
Ghost Master

Strategiczne 23 maja 2003

Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.

SimCity 4
SimCity 4

Strategiczne 9 stycznia 2003

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych typu city builder, opracowana przez studio Maxis. W porównaniu z poprzedniczkami, produkcja może się pochwalić szeregiem nowych rozwiązań, zmian i usprawnień. Przede wszystkim, budowane przez gracza miasto nie jest już pojedynczą jednostką – nic nie stoi na przeszkodzie, by powiązać je z innymi miastami, tworząc w ten sposób wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo.

Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Red Alert 3

Strategiczne 28 października 2008

Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.